S týmem CERS Performance v UK

Je středa jedna hodina odpoledne. Vyrážíme z Prahy směr Chomutov, a dále pak k neměckým hranicím. Jedeme novou dodávkou Ford Tourneo Custom, která má být touhle cestou podrobena důkladnému testu, zda je vhodným týmovým partnerem na cesty.

Přes města Gera, Erfurt přijíždíme k pohraničí u Kolína nad Rýnem, kde se dostáve přes jižní cíp Holandska do Belgie. Cestou se nám podařilo natočit prvních pár záběrů a rozhovorů s naší posádkou. Vybaveni jsme Roninem MX osazeným Panasonic GH4 a Sony a7S II. Netrvá to zase tak dlouho a kolem Bruselu, města Bruggy se dostáváme k Eurotunelu spojující Evropu a Britské ostrovy. Do vlaku společně s naší dodávkou a přívěsem najíždí obrovské množstí aut, ať už osobních, nebo nákladních. Ve 3:20 opouštíme pod hranicí moře Evropu a míříme směrem do UK. Ve vlaku natáčíme další záběry a následně se celá posádka ubírá ke spánku. Po 45 minutách vlak zastavuje a my se ocitáme na pevnině. Pro řidiče je nezbytné, aby se hned po výjezdu připravil na rozdíly, hlavně co se pohybování v silničním provozu týče. Jedeme dalších 600 km na sever k městu Manchester, kde čekáme na pilota budoucího rally speciálu. Pilota vyzvedáme ve 22:00 a točíme s ním první rozhovory na anglické půdě. Po úvodní, společensky žádané otázce:  “Jaká byla cesta?” se hned v zápětí ptáme na dojmy a pocity ohledně zítřejšícho předávání auta. 

    Po krátkém interviewu jedeme na hotel, kde trávíme noc po vyčerpávajícím dni a ujetých 200 km. Musíme se připravit na den “D”. Probouzíme se brzy ráno, a hned po snídani vyrážíme směr M-Sport v Cockermouthu, kde se výrábí rally speciály na míru. Po krátké prohlídce areálu a celé výroby se dostáváme až na konec haly, kde nás čeká nachystaný vůz. Speciál nakládáme a odjíždíme směr Česká republika. Celkem jsme ujeli 5000 kilometrů za tři dny. Jsme vyčerpaní, ale těšíme se na další práci.

DSC_7467.jpg